Paloma

Skapa biljetter

Uppdaterad

Hur skapar jag biljetter till mitt event?

Biljetter skapar man i redigeringsläget för sitt event.

  1. Gå in under "Mina Event" och klicka på det event du vill redigera, alternativt klickar du pennsymbolen ute till höger på samma rad som eventets namn
  2. Välj fliken "Bokningsinställningar" (Observera att eventet inte kan vara publicerat när du gör detta. Du kan tillfälligt avpublicera ditt event för att genomföra ändringar)
  3. Ge din första bokningstyp ett namn, antal tillgängliga biljetter och ange pris för biljetten
  4. Ange "Max antal deltagare" om du vill ha ett tak för hur många som kan boka
  5. Välj om priser ska visas inklusive eller exklusive moms
  6. Under "Inställningar" för varje bokningstyp kan du lägga till en Eventbeskrivning, ange Säljstart och Säljstopp samt välja Moms på biljetterna: 0, 6, 12 eller 25 procent.
  7. Ange om biljetterna ska skickas till köparen, om någon serviceavgift ska tillämpas och i så fall med vilken avgiften samt benämningen för den. Här kan du också sätta en tidsgräns för avbokning, begränsa antalet bokningar per köpare och ställa in att reservlista ska aktiveras när det blir fullbokat
  8. Under "Samla deltagaruppgifter" kan du ange vilka fält köparen ska fylla i per biljett. Till exempel Förnamn, Efternamn, E-post och Mobilnummer. På kugghjulet kan du ange inställningar för om fältet ska vara obligatoriskt eller inte.
  9. Det går att lägga till kundspecifika fält genom att klicka på "Lägg till fält". Du kan vid kugghjulet bestämma vad fältet ska ha för namn, om det ska vara enkelradigt, flerradigt eller en rullgardin.
  10. Om det finns fler biljettyper för eventet – kom ihåg att ange inställningar för respektive biljettyp.
  11. Klicka på "SPARA".
  12. Under "Bokningsinställningar">"Bokningsbekräftelse" kan du anpassa den bokningsbekräftelse som går ut via e-post, och välja vilka den ska skickas till. Här finns också ett textfält där du kan fylla i ett meddelande som följer med bokningsbekräftelsen. Du kan lägga in numrerade och onumrerade punktlistor, tabeller (för t.ex. eventprogram) och klickbara länkar (till t.ex. livesändning när du kör event online). Du kan också formatera texten med radbrytningar för styckesindelning, olika rubriknivåer, fetmarkering, kursivering och genomstrykning.

OBS! 

  • Håll isär orderuppgifter du anger under Inställningar, dessa uppgifter är för den som utför bokningen. Deltagaruppgifterna är till för varje individ som har en biljett till eventet.
  • Du kan lägga till så många bokningstyper du vill. Ange hur många av varje det ska finnas, ställ in priser, säljstart, säljstopp och biljettillval individuellt.



warning Created with Sketch.